Heroriëntatie merkstrategie


Opdracht  Formuleer én visualiseer een visie ten aanzien van het te voeren productenportofolio en merkenbeleid in onze B2B- en B2C-marktsegmenten. Creëer een ‘no-nonsense’ subbrand, gericht op de ontwikkeling van het C&C office-supply segment én het home-use segment. Geef een indicatie van de beoogde beeldmerkontwikkeling en communicatie.

Resultaat  Vanuit de constatering dat het gevoerde merkenbeleid niet helder aansluit op de onderscheidende marktsegmenten is een nieuwe merkenstructuur voorgesteld. Twee extra submerken zijn geïntroduceerd naast het bestaande Legamaster, ieder specifiek gericht op één marktsegment. Legagallery, Legamaster en Legasazza geven uiting aan de segmentspecifieke waarde en creëren ruimte voor een dynamische communicatie. Op basis van een nieuw segmentatiemodel is per submerk de merkidentiteit, de marketingmix en propositie uitgewerkt. Deze marktbenadering loopt vooruit op de inrichting van specifieke business units.

   Meer projecten binnen deze samenwerking